Dieta wege - zdrowo i bez mięsa
Mięso, choć na dobre zadomowione w naszej diecie, nie zawsze jest właściwym składnikiem naszego jadłospisu. Białko zwierzęce, choć smaczne i budujące nasze tkanki, nie jest niezbędne. W szczególności jeśli dieta wege, którą prowadzimy, składa się z pożywnych strączków bogatych w zdrowe składniki.
2018-08-14, 08:36

Wege znaczy smacznie!

Posiłki jarskie, choć eliminujące mięso, pozwalają cieszyć się bogactwem smaku warzyw i owoców oraz pobudzają kucharzy do kreatywnej zabawy w kuchni. Dieta wege często czerpie z menu bliskiego wschodu - chrupiący falafel, pyszny hummus i wyrazista zupa z soczewicy to tylko kilka propozycji, na które decydują się wegetarianie. Co ciekawe, piramida żywieniowa osób nie spożywających mięsa nie wymaga dużej modyfikacji. Białko można z łatwością zastąpić produktami mleczarskimi i wspierać pożywnym grochem, soczewicą lub ciecierzycą.

Dieta wege - jak ją prowadzić?

Jeśli liczysz na świetne rezultaty zdrowotne wynikające z prowadzenia takiego trybu życia, pamiętaj o tym, aby każdego dnia towarzyszyły Ci warzywa i owoce. W diecie wege przynajmniej 80 gram powinno zawitać na talerzu w możliwie nieprzetworzonej formie. Wybierając produkty zbożowe, dbaj o to, aby były wytworzone z pełnego ziarna i wspierały pracę układu trawiennego. Nie zapominaj o tym, że wzmożone spożycie warzyw to duża zawartość błonnika w diecie. Możliwe zaparcia i niestrawność wyeliminujesz jeśli każdemu posiłkowi będzie towarzyszyła woda lub herbata ziołowa.

KONTAKT / AUTOR
Fit Chief
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015.  Dla dziennikarzy